1.Във връзка с чл.161 от ИК и постъпили в ОИК сигнали за нарушения, НАПОМНЯМЕ на всички регистрирани за участие в изборите партии и коалиции, чийто кандидати са държавни или местни органи или заемат служба в администрацията на държавни или местни органи, с изключение на кандидат за общински съветник, че същите кандидати са задължени да ползват по свой избор неплатен служебен отпуск или платен годишен отпуск за времето от регистрацията на кандидата до обявяване на резултатите от изборите !
Приканваме местните координатори и ръководители на структури да предупредят изрично кандидатите си попадащи в кръга описан по-горе, по възможност да се въздържат от посещение и присъствие на работните им места през време на отпуска им.
2.РЕД за приемане и разглеждане на СИГНАЛИ И ЖАЛБИ в ОИК
Методиката и указанията за условия и ред за приемане, разглеждане и решения по жалби и сигнали в ОИК е приета от ЦИК с Решение № 62 от 04.04.2019г.(целия текст на Решението на ЦИК може да прочетете тук).Решение № 62/2019-04-04
НЕ СЕ приемат и не се разглеждат жалби и сигнали подадени по телефон.
Всяка жалба и сигнал за нарушение се подава в писмен вид – по единия от двата начина :
- на хартиен носител;
Сигналът /жалбата трябва да е подписана от подаващия. Сигналът/жалбата може да се подадат лично в офиса на ОИК (гр.Сунгурларе, ул. “Георги Димитров“№ 2, партер) или по поща/куриер;
- по електронна поща;
В този случай сигналът/жалбата СЪЩО трябва да е подписан/-а и СКАНИРАНА да се прикачи към електронното писмо до ОИК. (електронната поща на ОИК е [email protected] )
Всички сигнали/жалби се приемат в ОИК през работното време на комисията ( всеки ден от 09,00 до 17,00ч.), завеждат се в нарочен регистър на жалбите (физически и електронен), разглеждат се по реда на Решение №62/04.04.2019г. на ЦИК и в тридневен срок от постъпването им, ОИК се произнася по тях.
В случаите, когато ОИК установи, че сигналът/жалбата не са от компетентността й, изпраща служебно същата до компетентния за решаване орган.
Във всички останали случаи ОИК се произнася и уведомява за решението си сигнало /-жалбоподателя и заинтересованите лица.
Когато се установят нередности в жалбата или сигнала, подателят се уведомява (по телефон, електронна поща или на адрес с писмо), с указание за отстраняване.
Когато в жалбата или сигналът са от естество, което не налага комисията да се произнася с решение, а само да предприеме действия – указания, проверка и т.н., комисията уведомява писмено подателя на жалбата или сигнала.
Когато в жалбата или сигнала не се съдържат твърдения за нарушение на разпоредбите на Изборния кодекс и не са налице условията по предходното изречение, комисията може да реши жалбата или сигналът да останат за сведение.
Когато комисията установи, че следва да се изискат допълнителни документи, произнасянето по жалбата или сигнала се отлага до получаването им и комплектуването на преписката.